Dag 3? Igen…?

Nu börjar det nästa bli snurrigt här…. hålla reda på dagar hit och dit när hela livet bara flyter ihop till en massa… Fast när jag tänker efter, det är onsdag idag, vilket borde betyda att det fortfarande är dag tre eftersom det fortfarande är onsdag!

Anywho, så tog jag på mig dressen vid 16-snåret idag och körde en transport-löpning hem. Valde att springa genom stan och vidare ut till Årby-stugan. Där drog jag vidare på Gyllenhielmska leden mot Torshälla. När jag började knata mig mot Årby så kände jag att det var tredje dagen på raken som jag var ute och luftade mig. Benen svarade inte riktigt som vanligt. Men det var ju inget mot när jag ”blåste” förbi Årbystugan….

Blåste är väl att ta i…. Backen upp mot stugan var bara motbjudande!🙂 När jag sen kom ut på motionsspåret och började halka runt i snömodd eller ibland olika trampad snö, så blev det lite bökigt och lite jobbigare att springa. Men det var ju inget mot när jag lämnade motionsspåret och gav mig ut på vandringsleden! Där var det egentligen bara snö! På en stor del av sträckan var det avtryck av kanske fyra par fötter, vissa partier hade helt blåst igen, och snön räckte mig upp över knäna!

Det var en ganska intressant resa, att ”springa” (snarare pölsa!) genom mycket snö, ibland upptrampad och i skymning. Kände flera gånger att jag var på väg att bli snöblind, ibland var det helt omöjligt att se vart stigen var… Eller stigen, det var mest fotspår efter en person!

När mörkret började falla blev det lite lättare. Drog igång pannlampan och allting blev mycket lättare att se. Och vilket landskap jag beskådade! Även om nästa steg innebar att jag for ner en halvmeter så kunde jag inte sluta le! Det var så himla vackert! Granar som böjde sig för tyngden, utan att ge vika. Magiskt!

På slutet var det väldigt upptrampat, vilket jag var väldigt glad över! Benen var mer än nöjda över mängden jag tidigarelagt så här långt. Och när jag närmade mig Torshälla och cykelbanor, ja då kändes det ganska skönt faktiskt! Jag var så pass nöjd att jag smet in på bolaget och köpte en vinare som jag tyckte skulle passa bra till kvällens pizza!😀 Risken är ju att jag får sota för det i morgon bitti då jag måste springa till jobbet (vilket blir dag 4!). Lämnade ju alla min kläder på jobbet, så vad göra?

Blir en intressant vecka det här…! :) 

Transport i mörkret

Transport i mörkret

One comment

  1. Pingback: Dag 4, börjar bli lite segare nu | Är du helt bakom Götet?

Kommentera

