Dags att sluta tycka synd om mig själv!

Det har varit mycket skador och förkylningar och fan och hans mostrar! Och just nu så har jag ofrivillig löpvila då jag har brutit en jävla lill-tå av alla skitsaker!

Men jag har haft en rätt bra sommar och höst ändå. Jag lyckades med konststycket att ta mig runt AXA Fjällmaraton vilket var mitt mål i år! 44 kilometer och 2100 höjdmeter! OK, det var mycket vandring på den, men i alla fall! Sex timmar 32 minuter tog det! Jag är jävligt stolt över mig själv!

Och nu har jag börjat fundera. Jag var i väldigt bra form efter AXA, det var jag. Och sen bröt jag tån. Nu har det gått tre veckor då jag inte kunnat springa, och det är minst två veckor kvar. Det känner jag, har ont som fan i foten faktiskt. Men lite av formen efter AXA måste ju finnas kvar tänker jag.

Så nu har jag satt mina mål inför nästa år! När min tå är läkt så har jag 7 månader kvar till Lidingö Ultra. Så det blir mitt första mål nästa år! Och fixar jag det, ja då blir nästa mål efter det en barnlek! Stockholm Maraton i juni.

Efter det har jag haft det lite svårt att hitta vad jag ska göra framåt hösten, så jag tänkte, att NU!!!, 2016 – ja då jäklar är det kanske dags att springa mellan Stockholm och Göteborg….!?

Så det är nog det jag ska göra. Träna för ett maraton på asfalt och ett ultra-maraton i terräng. Fixar jag det, ja då kan jag fixa ett löp mellan våra två största städer.

Ska diska färdigt nu och sen kollar jag kartor…..

Kommentera

