Det börjar ta sig

Inte riktigt där än, inte riktigt 50 km per vecka. Det var ju den andra april jag slog fast att jag behöver lyfta mig till 200 km per månad och sen kanske öka. Första veckan drog jag ihop 52 km så det var ju en bra start. Sen sket det sig så klart veckan därpå, då blev det 11(!) km.

Men det är ju så det är, ibland kommer livet emellan, och jag behöver prioritera annorlunda. Fast den här veckan har det gått hyfsat måste jag säga. 3 mil hittills uppdelat på tre pass. Ett distanspass, ett återhämtnings/rasta hunden pass och hårt jävla intervallpass igår. Kvar är rasta hunden på fredag och ett långpass på lördag eller söndag. Då siktar jag på 25 – 30 km, så jag borde landa på dryga 60 km denna vecka.

Intervallpasset igår är jag väldigt nöjd med. Skulle ha sprungit med Eskilstuna Trailklubb, men jag blev ensam. Av en slump blev jag upplockad av två andra löpare varav den ena var Bjarne Thysell, en gång 18:e man på EM i maraton med 2:14 som personligt på maran och svensk mästare på 10000 m terräng (bl a)! Snacka om kvalitetspass!

Det märks dock att jag inte är 20 längre. Det känns direkt i ben och kropp när jag ökar på träningen. Det är hyfsat trötta ben just nu! 🙂 Vila idag, lugnt pass på fredag. Förmodligen ett lugnt långpass på söndag. Det är en bra plan!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.