Pånyttfödelse!

Efter en, som sagt, väldigt skön och avslappnad helg var det i går dags att mäta krafterna igen!

Lugnt och skönt, det var devisen. Men jag vet inte riktigt, tyckte att jag sprang på ganska OK direkt faktiskt. Runt 05:40 i fart.

Senast jag sprang, det var i torsdags förra veckan. Då blev det 12 km, men på ganska flack asfalt. Nu var det ju mera terränglöpning ute vid OK Tor. Först 2 km dit, sedan ett varv på femman. Väl tillbaka efter femman känner jag att både flås och ben känns bra! Ut på två-och-halvan!

Måste säga att jag glömt bort hur det känns att springa på ett 2,5 km spår. Det gick ju så snabbt! 🙂

Sedan tänkte jag mig en lättare nedjogg hem, dvs två km till. Fast va fasen, ca en km kvar hem, flåset känns bra, benen känns bra! Dags för en fartökning!! 😀

Det var nog nyttigt, för även om jag tänkte att 2,5 kändes snabbt och lätt, så ska jag vara helt ärligt så hade jag inte så bra tempo Copy of P†skPepsdär. Så den lilla fartökningen gjorde nog att kunde hålla mig till 05:40-tempo i alla fall.

Så här dagen efter känner jag mig ändå pånyttfödd nästan. Det var  inte långt, det var inte så hårt och det var definitivt inte något Lidingölopp, MEN jag mår så bra!

Ut och spring med er, då mår ni bättre!

😀

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

En kommentar

  1. Nina

    precis kommit hem ifrån ett 6 km lugnt pass med mördarbackar ….och mår prima trots jag trodde på amputering imorse med foten…

    Ps. Min hund heter också Frasse ;=D

    • Peter

      Mmmm vad härligt med lite lunch-löpning! Vill ja me! 🙂

      Va’ kul att du också har en Frasse! Vad har du för sort?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.